متن سخنان محمد داوری در گفت و گوی اجتماعی رادیو گفت و گو
مشاور تحصیلی شاغل در مدارس تهران:
معلمان و والدین ناراضیترینها از آموزش مجازی
داوری، در رادیو گفتوگو عنوان کرد: معلمان و والدین ناراضی ترین گروهها برای برگزاری آموزش مجازی هستند و علیرغم این نارضایتی سلامت دانش آموزان برای آنها اولویت دارد.
وی افزود: در طی دو سال آموزش غیر حضوری و آموزش مجازی بیشترین آسیب به بخش پرورش وارد شده است و در این مدت والدین نیز متوجه شدهاند که مدیریت فرزند در خانه بسیار سخت است و متاسفانه معلمان نیز به دلیل حجم زیاد کار، فشار روحی و روانی اذیتهایی را متحمل شدهاند.
داوری با تاکید بر اینکه تلاش جهت برگزاری آموزشها به صورت حضوری در مدارس و بازگشایی مدارس با توجه به موج جدید کرونا با مقاومت والدین مواجه خواهد شد گفت: باید برای آموزش در سال جدید نسخهای تلفیقی متناسب با شرایط مدارس و تمرکز زدایی در نظر گرفته شود.
این فعال صنفی و مدنی و مدرس سواد رسانهای تصریح کرد: امسال برای سومین سال تحصیلی با دوگانه تربیت (آموزش و پرورش) و سلامت در کشور مواجه هستیم وکارشناسان مختلف نظرات متفاوتی دارند و تردیدی نیست که همه بر اولویت سلامت بر تربیت تاکید دارند و نمیتوان گفت که به قیمت از دست رفتن جان فرد تربیت انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه برای آموزش و تربیت درکل کشور نمیتوان نسخه واحد در نظر گرفت گفت: در بعضی از مناطق مدارس ما تنها 10 نفر دانش آموز دارند و امکان فاصله گذاری و رعایت پروتکلهای بهداشتی در این مناطق وجود دارد، میتوان کلاسها را به صورت حضوری و فیزیکی برگزار کرد.
داوری ادامه داد: در سال تحصیلی جدید در مجموع 45 میلیون نفر درگیر برگزاری کلاسهای حضوری میشوند که از این مجموع تعداد 14 میلیون نفر دانش آموزان هستند و 28 میلیون نفر والدین دانش آموزان و 1 میلیون نفر مجموع فرهنگیان (معلمان ) و 2 میلیون نفر نیز خانواده فرهنگیان هستند که واکسیناسیون این جمعیت ضروری محسوب میشود.
این فعال صنفی و مدنی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شبکه شاد واکنش حداقلی به شوکی بود که این نظام آموزشی آمادگی آن را نداشت و در واقع آغاز انقلابی در نظام آموزشی ناکارآمد، متمرکز، فرسوده و سنتی آموزش و پرورش بود.
وی در ادامه در مورد وجود مافیا در آموزش و مدارس غیر انتفاعی بیان داشت: مافیا محدود به مدارس غیر انتفاعی نیست و از وقتی که سدی به نام کنکور در نظام آموزشی تربیتی ما آمده است تجارتی به عنوان تجارت آموزشی شکل گرفته و رسالت آموزشی ما به حاشیه رفته است و در واقع بخشی از این تجارت آموزشی مدارس غیر انتفاعی هستند.