ظرفیت تشکیلاتی و رسانه ای ما در اختیار دانشجو معلمان و معلمان جوان است
مسئول واحد دانشجویی و جوانان سازمان معلمان ایران با اشاره به مشکلات نو معلمان گفت:
ظرفیت تشکیلاتی و رسانه ای ما در اختیار دانشجو معلمان و معلمان جوان است
در اين يك ماه گذشته اخبارى از اعتراضات جمعى از نو معلمان و دانشجو معلمان در فضاى مجازى منتشر شده است که متاسفانه صدای آنان شنیده نشد و یا اگر هم شنیده شد پاسخی به آن داده نشد و این شنیده نشدن و پاسخ ندادن به معلمان جوان و دانشجو معلمانی که با هزاران امید و انگیزه قدم در راه حرفه معلمی گذاشته اند شایسته نیست.
فاطمه رضامند مسئول واحددانشجویی و جوانان سازمان معلمان ایران ضمن اعلام این مطلب به سخن معلم افزود: جمعى از معلمان خريد خدمات آموزشی از سال ۹۳ به بعد با ٤ بار تجمع مقابل مجلس خواستار استخدام و تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود از سوی نمایندگان شدند معلمانی که همه جوان و در سال های نخست خدمت خود به امید استخدام و یا حمایت های قانونی این مسیر و حرفه را انتخاب کردند. این تجمع کنندگان ضمن تاکید بر لزوم رفع هر گونه تبعیض بین معلمان خود را تنها گروه بلاتکلیف در کنار معلمان رسمی و پیمانی با تدریس تمام وقت بیان کردند و با شعار ” نه شرط سن نه آزمون ، استخدامى حقمون ” خواستار پيگيرى اين امر مهم شدند و نظر آنها بر این بوده و هست که با توجه به اینکه سال ها تجربه معلمی را دارند نباید برای آنها شرط سنی گذاشته شود و با توجه به اینکه تجربه معلمی مهم تر از آزمونی است که فقط به یک سری از دانش های مرتبط به معلمی می پردازد ارزشمندتر و قابل اتکاتر است برای گزینش و استخدام معلم.
رضا مند در بخش دیگری از این گزارش به سخن معلم گفت: تجمع اعضای تشکلهای دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، دانشجو معلمان و معلمان در تاريخ ١٣ و ١٤ شهريور ١٤٠٠ نیز یکی دیگر از اعتراضات برحقی بود که با آن برخورد مناسبی صورت نگرفت و صدای این دانشجو معلمان شنیده نشد و یا اینکه اگر هم شنیده شد پاسخ مناسبی به آن داده نشد.
وی در این بخش افزود: اين گروه جوان در اعتراض به مطرح شدن آییننامه «نحوه مشارکت دانشگاهها و مؤسسات آموزشي عالی و حوزههای علمیه در تربيت منابع انسانی آموزش و پرورش» و «آیین نامه گواهینامه صلاحیت معلمی» در مقابل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تجمع کردند.برخی از تجمع کنندگان معتقد بودند این آیین نامه ها آورده ای جز از بین بردن تربیت معلم و ضربه به پیکره نظام تعلیم و تربیت نخواهد داشت و از مسئولان خواستند با استفاده از ظرفیت کارشناسی دلسوزان تربیت معلم آیین نامه ای در راستای حمایت از دانشگاههای تربیت فرهنگيان تدوین و تصویب کنند.
مسئول واحددانشجویی و جوانان سازمان معلمان ایران همچنین گفت: بخش ديگرى از اين اعتراضات مربوط به اجراى طرح رتبه بندى معلمان بود به طورى كه نو معلمان علاوه بر اينكه خواستار اجراى ٨٠٪ طرح رتبه بندى معلمان بودند مجدانه خواستار همسان سازى حقوق معلمان شدند .
رضامند در پایان گفت: ما در قالب واحددانشجویی و جوانان سازمان معلمان ایران آماده همکاری با این دسته از همکاران خودمان هستیم و ظرفیت تشکیلاتی و رسانه ای ما در اختیار دانشجو معلمان و معلمان جوان است تا با همفکری و همکاری یکدیگر ضمن پیگیری مطالبات صنفی خود، با کنشگری مدنی برای کارآمد نمودن نظام آموزشی فعالیت های مشترک و مستمری را داشته باشیم.