مطالب

Znakomita obsługa klienta w Betonred – sprawdź nas!

Zakłady wzajemne: kluczowe zasady i strategie dla nowicjuszy

Mostbet ilə 24/7 müştəri dəstəyi xidmətləri və əlaqə imkanları

Everything You Should Know About Daily Jackpots at Puntit Casino

A Step-by-Step Guide to Register and Play at Nine Win

  • ورود به سایت
  • عضویت
دوشنبه آذر ۲۴, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
 فردیت به مثابه موضوع تربیت
دیدگاه

فردیت به مثابه موضوع تربیت

مهر ۴, ۱۴۰۰ 332 0نظر
image_pdfimage_print

محمدصادق ذاکری

مربی آلمانی کرشن اشتاینر فردیت را به مثابه موضوع تربیت تلقی کرده و در نقد آرای جان لاک چنین گفته است:
” تصویر برگ کاغذ سفید جان لاک از آنجایی که از نظر بیان حالت شعور نوزاد که تصور مادرزادی ندارد، درست است؛ اما منجر به یک اشتباه بزرگ تربیتی شده است. این اشتباه که مدت ها موجب گمراهی مربیان شده بود، حاوی این پندار خطا بود که می توان این صفحه را از هر نوع مطلبی پر کرد.”
سزاوار است بدانیم و بخواهیم و بتوانیم به این فهم مشترک برسیم که هر یک از این برگ های سفید در نوع خود یونیک و یکتاست و دومی ندارد و این بی همتایی در کنش و واکنش دارنده ی آن برگ، خود را نشان می دهد. به عبارت دیگر آیا دو تن از میلیارد ها انسانی که در کره ی زمین زندگی کرده اند– برخی تخمین زده اند تا کنون ۵۴ میلیارد در این کره زیسته اند.–دارای سرانگشت یکسان بوده اند؟ اگر پاسخ منفی است تفاوت فرایند های مغزها– به خصوص اگر مغز هر شخص را نیز متکثر تلقی کنیم و نه واحد– بسیار تامل انگیز است.
می توان گفت فردیت هر یک از ما هویت یگانه ی ماست و شایسته نیست آن را در جمع و جامعه بولدوزر وار تسطیح و له کنیم. یادمان باشد نخستین آموزه ی روان شناسی توجه به تفاوت های فردی است و اگر در صدد باشیم همه مثل هم فکر کنیم در واقع شخصی خردورزی نمی کند.
اگر هر شخصی به اوج فردیت یگانه ی خود برسد، درک دقیق و درستی از جامعه– که تشکیل آن اگر مهم تر از پیدایش انسان نباشد، کم اهمیت تر نیست.– نخواهد داشت. جامعه ای که مشحون از اشخاصی باشند که به فردیت یگانه خود نرسیده باشند، استقبال مطلوبی نیز از چنین فردی نخواهد کرد.
از آنجایی که هر شخصی بی نظیر است و مانند او نبوده و نیست و نخواهد بود، سزاوار است روش ارتباط با او را فراگیریم.

#اختصاصی سخن معلم

مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 639
  • اخبار استانها 22
  • اساسنامه - مرامنامه 5
  • اطلاعیه‌های سازمان 5
  • انتخاب سردبیر 430
  • اندیشه 157
  • بیانیه‌ها 33
  • پیشخوان روزنامه ها 5
  • تجربه معلمی 27
  • تشکل ها 11
  • تعلیم و تربیت 13
  • جلسات شورای مرکزی 6
  • دسته‌بندی نشده 141031
  • دیدگاه 1004
  • سازمان 3
  • سازمان 24
  • کتاب 10
  • گزارش 328
  • گفتگو 320
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 2
  • واحد اجتماعی 2
  • واحد پژوهش ونوآوری 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 3
  • واحد جوانان و دانشجویی 1
  • واحد حقوقی 1
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 3
  • واحد طرح وبرنامه 4
  • واحد مالی پشتیبانی 1
  • واحدهای سازمان معلمان 1
  • یادداشت 238

آخرین مطالب

Dansken dolphins pearl deluxe slot casino tilslutte Opdage det bedste

آذر ۲۴, ۱۴۰۴

Bedste fr 100 gratis spins Ingen depositum pharaohs fortune idræt

آذر ۲۴, ۱۴۰۴

De bedste gratis verde casino bonusser skuespil til børn

آذر ۲۴, ۱۴۰۴

Guldgu Sommer Kasino Slot jimi hendrix Bonus

آذر ۲۴, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.