1

اعتراض و مخالفت سه تشکل‌ معلمی با معرفی مسعود فیاضی

نامه سرگشاده مشترک دبیران کل سه تشکل‌ معلمی در اعتراض و مخالفت با معرفی مسعود فباضی

✅ریاست محترم دولت سیزده
✅نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
✅اعضای محترم کمیسیون آموزش ،تحقیقات و فناوری

در کمال ناباوری در حالی که انتظار می رفت رئیس دولت سیزدهم ، پیام مخالفت با گزینه قبلی معرفی شده را دریافت کرده باشد متاسفانه شاهد معرفی گزینه ای برای تصدی وزارت آموزش و پرورش هستیم که نه تنها نشان از عدم دریافت پیام فرهنگیان و نمایندگان مخالف بوده بلکه نشانه های نگران کننده ای از عدم شناخت این دستگاه مهم و اولویت نداشتن آن نزد رئیس دولت و حلقه مشاوران ایشان دارد.

به عنوان تشکل های فرهنگی لازم می دانیم در خصوص وزیر معرفی شده برای تصدی وزارت آموزش و پرورش نکاتی را بر اساس وظایف انسانی ، تشکیلاتی و حرفه ای یادآور شویم:

۱– آقای مسعود فیاضی تجربیات موثری در حوزه تعلیم و تربیت ندارند.
۲ – آقای فیاضی بیش از نسبت با آموزش و آموزش فردی حوزوی بوده و شناخت کمتری نسبت به اهداف آموزش و پرورش دارد.
۳–رشته تحصیلی آقای مسعود فیاضی ارتباط نزدیکی با تخصص‌های مورد نیاز در حوزه آموزش و پرورش ندارد.
۴ – ایشان فاقد تجربیات مدیریتی موفق‌اند و به موضوع روابط انسانی موثر که سازنده تار و پود انگیزشی در سازمان بزرگ آموزش و پرورش است؛ واقف نیستند.
۵–تنها وزیری موجه، محبوب ، با اراده ، متعهد و ترجیحا از بدنه جامعه معلمان می‌تواند از بحران‌های موجود در آموزش و پرورش ، گره گشایی نماید. موضوعی که وجود و طرح آقای مسعود فیاضی را بلاموضوع می‌نماید.

ما دبیران کل ۳ تشکل‌، ضمن مخالفت صریح با وزارت آقای مسعود فیاضی، یادآوری می‌کنیم، آموزش و پرورش طبق قانون اساسی خدمتی عمومی است و به وزیری فاقد حاشیه و جدای از انتصابات فامیلی و از جنس خانواده آموزش و پرورش نیاز دارد تا به تدریج از انحصار یک جناح و یک خط فکری خارج و بدست صاحب نظران حرفه‌ای و افراد باتجربه و کارآمد اداره شود.

سید حسن الحسینی دبیرکل انجمن اسلامی معلمان ایران/طاهره نقی یی دبیرکل سازمان معلمان ایران/فرج کمیجانی دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

نوزدهم آبان ماه 1400 خورشیدی