مطالب

Znakomita obsługa klienta w Betonred – sprawdź nas!

Zakłady wzajemne: kluczowe zasady i strategie dla nowicjuszy

Mostbet ilə 24/7 müştəri dəstəyi xidmətləri və əlaqə imkanları

Everything You Should Know About Daily Jackpots at Puntit Casino

A Step-by-Step Guide to Register and Play at Nine Win

  • ورود به سایت
  • عضویت
دوشنبه آذر ۲۴, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • اخبار استانها
  • سازمان
    • واحدهای ده گانه
      • واحد مالی پشتیبانی
      • واحد آموزش
      • واحد اجتماعی
      • واحد پژوهش ونوآوری
      • واحد توسعه و تشکیلات
      • واحد جوانان و دانشجویی
      • واحد حقوقی
      • واحد رسانه وارتباطات
      • واحد طرح وبرنامه
      • واحد سیاسی
    • اساسنامه و مرام‌نامه
    • جلسات شورای مرکزی
    • اطلاعیه‌های سازمان
    • بیانیه‌ها
    • معرفی اعضای ارکان سازمان
    • فرم عضویت در سازمان
  • گفتگو
  • گزارش
  • یادداشت
  • دیدگاه
  • تشکل ها
  • گالری
    • گالری تصاویر
    • گالری فیلم
  • انتخاب سردبیر
  • باشگاه معلمان
  • پیشخوان روزنامه ها
گفتگو

نگرش فیاضی مبتنی بر حق حاکمیت و دولت است و نه حق دانش‌آموز و معلم

آبان ۲۲, ۱۴۰۰ 419 0نظر
image_pdfimage_print

سخنگوی سازمان معلمان ایران در گفت‌وگو با ایسکانیوز؛

نگاه ایدئولوژیکی فیاضی با کارکرد حرفه‌ای آموزش و پرورش سازگار نیست / دیدگاه وزیر نباید حاکمیتی باشد

داوری معتقد است که انتخاب مسعود فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش انتخاب مناسبی نیست زیرا او تجربه کافی برای قرار گرفتن در این جایگاه را ندارد.

محمد داوری؛ کارشناس مسائل آموزش و پرورش و سخنگوی سازمان معلمان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص معرفی مسعود فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: به نظر من کارنامه و رزومه افراد مهم‌تر از برنامه آن‌ها است زیرا هرکسی می‌تواند با استفاده از بهترین مشاوران مناسب‌ترین برنامه را بنویسد اما رزومه و کارنامه افراد مشخص می‌کند که توان عملیاتی کردن این برنامه خوب را دارند یا خیر. آنچه که در رزومه آقای فیاضی هست متاسفانه امیدوار کننده نیست و به نظر می‌رسید که پس از طرح انتقادات بسیار از سوی اصناف، نمایندگان و کارشناسان این پیام به رئیس جمهوری محترم منتقل می‌شد که این دستگاه گسترده با این تعداد دانش‌آموز و معلم نیازمند چه نوع وزیری است اما این اتفاق نیفتاد و آقای فیاضی معرفی شدند.

او ادامه داد: فیاضی برای این جایگاه مناسب نیست و حتی در مقایسه با گزینه پسشنهادی قبلی ضعف‌هایی هم دارد. او عمران خوانده که رشته‌ای غیرمرتبط به این حوزه است. در انتقاد به این انتخاب بحث نگرش‌ها و دیدگاه‌ها مطرح است؛ دستگاه آموزش و پرورش وظایفی درخصوص پاسخگویی به حقوق دانش‌آموزان برعهده دارد اما نگرش فیاضی مبتنی بر حق حاکمیت و دولت است و نه درنظر گرفتن حق دانش‌آموز و معلم.

داوری توضیح داد: نگاه ایدئولوژیکی بر او حاکم است حتی زمانی که مسئولیت مجله رشد را برعهده داشت هم رویکرد او همین گونه بود درحالی که این نگاه با کارکرد حرفه‌ای آموزش و پرورش سازگار نیست. علاوه بر این تجربیاتی که او در حوزه آموزش و پرورش مثل مجله رشد داشته توسط کارشناسان موفق ارزیابی نمی‌شود. تحصیلات او عمران است و این رشته از رشته‌های اولویت‌دار انتخاب وزیر آموزش و پرورش نیست. تحصیلات حوزوی او هم مناسب حوزه است نه آموزش و پرورش. در نتیجه آقای فیاضی تجربه کافی برای این سمت ندارد.

سخنگوی سازمان معلمان ایران  در پاسخ به این سوال که برگزاری زودهنگام نشست خبری توسط آقای فیاضی چه مفهومی دارد، گفت: فیاضی در همان روزهای ابتدایی با مخالفت غیرمنتظره‌ای از سوی کارشناسان، نمایندگان و جامعه رو به رو شد و به همین جهت احساس کرده که حتما باید حرف‌های خود را بزند و با افکار عمومی صحبت کند.

اصل شایسه‌سالاری اهمیت دارد نه رابطه فامیلی

او درخصوص موضوع ارتباط فامیلی فیاضی و زاکانی شهردار تهران عنوان کرد: به نظر من موضوع ارتباط فامیلی وزیر و شهردار اصلا مهم نیست زیرا اصل شایسته سالاری اهمیت دارد و عدم تناسب شایستگی‌ها و توانمندی‌های ایشان برای این سمت دلیل انتقادات ما است. هرچند در شبکه‌های اجتماعی این مسائل بیشتر دیده می‌شود اما آنچه از نظر کارشناسی مطرح است شایستگی و تناسب او با سمت خود است.

داوری شاخص‌های یک وزیر آموزش و پرورش کارآمد را اینطور شرح داد: مهم‌ترین شاخصه یک وزیر خوب باید آشنایی با پیچیدگی‌های این دستگاه باشد. آموزش و پرورش دستگاهی است که گفته بودند ۷۰۰ مسئله دارد و چنین دستگاهی که پرمسئله، گسترده و حیاتی است، نیازمند فردی آشنا به امورات آن است که اگر اینطور نباشد زمان می‌گذرد تا مسائل را بشناسد. در واقع وزیر باید از جنس این دستگاه باشد.

او تاکید کرد: وزیر باید نسبت به سیستم‌های آموزش و پرورش دنیا آشنایی داشته و از دانش کافی برخوردار باشد که بتواند برمبنای آن از کارشناسان استفاده کند. وزیر خوب باید توانایی مدیریت این پرسنل عظیم را داشته باشد تا بتواند از این نیروی انسانی به درستی استفاده کند. چراکه اگر بهترین مدیر هم باشد اما با پرسنل ارتباط خوبی نداشته باشد کار پیش نمی‌رود. این‌ها شاخص‌های اصلی هستند که به نظر من آقای فیاضی این موارد را ندارد.

به گزارش ایسکانیوز،آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری در نامه‌ای مسعود فیاضی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. نامه معرفی رییس جمهوری به همراه مشخصات و برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه علنی مجلس قرائت و اعلام وصول شد. این انتخاب با واکنش‌های بسیاری از سوی جامعه صنفی و تشکیلاتی معلمان و برخی نمایندگان مجلس مواجه شد.

مطلب قبلی
مطلب بعدی

ارسال دیدگاه Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

دسته بندیهای مطالب
  • اخبار 639
  • اخبار استانها 22
  • اساسنامه - مرامنامه 5
  • اطلاعیه‌های سازمان 5
  • انتخاب سردبیر 430
  • اندیشه 157
  • بیانیه‌ها 33
  • پیشخوان روزنامه ها 5
  • تجربه معلمی 27
  • تشکل ها 11
  • تعلیم و تربیت 13
  • جلسات شورای مرکزی 6
  • دسته‌بندی نشده 140357
  • دیدگاه 1004
  • سازمان 24
  • سازمان 3
  • کتاب 10
  • گزارش 328
  • گفتگو 320
  • معرفی اعضای ارکان سازمان 9
  • واحد آموزش 2
  • واحد اجتماعی 2
  • واحد پژوهش ونوآوری 1
  • واحد توسعه و تشکیلات 3
  • واحد جوانان و دانشجویی 1
  • واحد حقوقی 1
  • واحد رسانه وارتباطات 2
  • واحد سیاسی 3
  • واحد طرح وبرنامه 4
  • واحد مالی پشتیبانی 1
  • واحدهای سازمان معلمان 1
  • یادداشت 238

آخرین مطالب

Hierbei Eye Slot nights of egypt of Horus angeschlossen über

آذر ۲۴, ۱۴۰۴

After you have accumulated winnings at the an internet betting

آذر ۲۴, ۱۴۰۴

Gama Casino Online – официальный сайт.2576 (2)

آذر ۲۴, ۱۴۰۴

Minecraft Spiele, vortragen gebührenfrei angeschlossen Slot online magic stars unter

آذر ۲۴, ۱۴۰۴


سازمان معلمان ایران سازمان معلمان ایران

دسته بندیها

اخبار
اخبار استانها
سازمان
گفتگو
گزارش
یادداشت
دیدگاه
تشکل ها
انتخاب سردبیر
باشگاه معلمان
پیشخوان روزنامه ها

دسترسی ها

وزارت آموزش و پرورش
شورای عالی انقلاب فرهنگی
مجلس شورای اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
انجمن اسلامی معلمان ایران
کانون صنفی معلمان ایران
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

شبکه های اجتماعی

© Copyright 2025. All rights reserved.