1

از یوسف  نباید رستم ساخت

جمال صفرزاده

فرهنگی شاغل در تهران

گروه هاي زيادي براي حمايت از يوسف نوري وزير پيشنهادي تشكيل شده كه حساب آن از دسترس خارج شده، با بررسي اجمالي مي توان راي اعتماد مجلس به وزارت ايشان را محتمل دانست اما ذكر چند نكته خالي از لطف نيست:

١- موج سواري بعضي از چهره هاي شناخته شده كه جريان فكري ايشان كاملا”در تضاد با يوسف نوري است و مصداق اين ضرب المثل كه آش يزيد را مي خورند و براي امام حسين (ع)سينه مي زنند ؛انسان را دچار بهت و حيرت مي كند و با پارادكس رفتار ي آنان ، به افراد مي مانند كه حيا را خورده اند و آبرو را قي كرده اند كه از چشمان تيز بين فرهنگيان دور نخواهند بود …بايستي نظاره كرد تا وقاحت آنان تا كجا پيش مي رود.

٢- با توجه به مشكلات اقتصادي مردم و تورم لجام گسيخته به اين نكته توجه شود كه آموزش و پرورش اولويت دولت نمي باشد و در اين سختي معيشت ، نوري ناجي (سوپرمن) آموزش و پرورش نيستند ؛ از يوسف نيز نبايستي رستم ساخت ؛ايشان در حوزه كاري خودبا عنايت به شرايط موجود اختيارات محدودي دارد و شرح وظايف مشخصي به ايشان محول شده است،ساختار فشل آموزش و پرورش دچار پيچيدگي خاص خود است -ارجاع به مقاله اينجانب در روزنامه ها تحت عنوان ساختار فربه آموزش (اشاره به چابك سازي ادارات- و كوتاه كردن ساختار عريض و طويل آن ،فراواني جمعيت اداري داراي پست و فاقد پست و نظام بروكراسي حاكم ،خدم وحشم و… ) هم چنين تلمبار شدن مطالبات و معوقات تا كنون انتظار شق القمر نبايد داشت…
طرح و ابتكارات قبلي ناقص و مانند مريض در حال احتضار روي زمين مانده و نيازي به طرحي نو در اندازيم نيست و مطالبات قبلي به منصه ظهور و اقدام عملي برسد باعث رضايتمندي و آرامش روح و روان خواهد شد كه در پايان به آن اشاره مي گردد.

٣- نقش مشاوران: اهميت مشورت و مشاوران در تمامي كتب مقدس چون قرآن و نهج البلاغه -ارجاع به نامه ٥٣ امام به مالك اشتر – تا كتب روز دنيا بر كسي پوشيده نيست و توضيح آن در اين مقال نمي گنجد، اميدواريم بعد از راي اعتماد مجلس به ايشان ؛مشاوراني صادق و منصف در كنار خود داشته باشند كه همين مشاوران مي توانند ايشان را به قعر تاريكي يا به روشنايي هدايت كنند و نقش آنان بسيار سازنده مي باشد با بررسي وزراي قبلي مي توان به اين مهم دست يافت.اشاره اي به اهميت مشاوران در همين آغاز راه ،متاسفانه بعضي از اين عزيزان در ارائه رزومه آقاي نوري بي دقتي كردند و همين امر باعث حواشي و دستاويز شد.

٤- پاسخي مناسب و شفاف براي منتقدان كه نمي توان بي تفاوت از كنار آن گذشت و به خصوص پاسخگويي يوسف نوري براي رفع شبهات دربعضي ازمطالب منتشر شده در صحن علني مجلس كه از طرف مخالفان مطرح خواهد شد…
غير از پاسخگويي مناسب در صحن علني مجلس،بايستي مقتدرانه از نمايندگان در راستاي اهداف پيشرو و خواسته فرهنگيان طلب مساعدت كرد و با آنان اتمام حجت كند از سهم خواهي دست بردارند و اجازه دهند آموزش و پرورش به كار خود بپردازد و جولانگاه سياست بازي نشود ،عمده مطالبات كه به جد بايستي مطرح كرد : اجراي صحيح رتبه بندي معلمان، صندوق ذخيره فرهنگيان،بيمه تكميلي و…فرهنگيان از حرف خسته شده اند و از مرحله حرف به عمل گرايي و اقدام جهادي چشم دوخته اند.

همت اگر سلسله جنبان شود
مور تواند كه سليمان شود

يادمان باشد فرصت خدمت كوتاه است و حافظه فرهنگيان ماندگار …

#اختصاصی سخن معلم