1

از تقاضای آزادی معلمان زندانی تا استمرار مطالبه گری و تعامل موثر

نماینده فرهنگیان خراسان شمالی در دیدار ویدئو کنفرانسی روز شنبه وزیرآموزشو_پرورش چه گفت؟

محمود صفدری در جلسه مذکور به دعوت اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی و مشورت و رایزنی با اعضای انجمن صنفی فرهنگیان استان، در جلسه مذکور، شرکت نمودند. سرفصل های مطالب ارائه شده عضو شورای مرکزی سازمان معلمان ایران و منتخب فرهنگیان استان خراسان شمالی و مسئول سازمان معلمان این استان به این شرح می باشد.
۱-تشکر از وزیر محترم برای برگزاری جلسه با نمایندگان معلمان در بدو شروع مسئولیت سنگین وزارت آموزش و پرورش
۲-تشکر از دعوت مدیر کل محترم استان و سپاس از اعتمادی که فعالان صنفی به بنده داشتند.
۳-تاکید بر تداوم موثر چنین جلساتی از طریق اجرایی شدن پیشنهادات و برآورده شدن مطالبات معلمان
۳-دسته بندی ریشه مشکلات و اعتراضات معلمان:
الف: احساس تبعیض شدید و در بسیاری از موارد یقینی شدن این تبعیض با مدرک و سند
ب: تورم شدید و خرد کننده حاکم بر اقتصاد جامعه که قدرت خرید و ارزش پول ملی را تحلیل برده است و ریشه در سیاست های داخلی و خارجی دارد.
ج:ابهام در برنامه ها و بی اعتمادی آحاد جامعه و درخواست شفافیت در اعلام و اجرای برنامه ها توسط وزیر محترم و همکاران ایشان در وزارت آموزش و پرورش
۴-روشهای بیان مشکلات و پیگیری مطالبات:
الف: سخنرانی و مکاتبه از طریق بهره گیری از رسانه های مکتوب و دیداری و شنیداری
ب-مذاکره با مسئولان و تصمیم گیران و تصمیم سازان، به ویژه نمایندگانمجلس ، وزرا ، مدیرانکل و مدیران_شهرستانی
ج- بدنبال این دو و عدم حصول نتیجه مطلوب، از سر ناچاری با رعایت همه ی جوانب، با استفاده از ظرفیت قانون اساسی به ویژه اصل ۲۷ آن، به نحوی که هیچ آسیبی به آموزش و پرورش فرزندان این مرز و بوم نرسد، کنش ها یاعتراضی و تجمعات سراسری خود برای بیان خواسته های مشروع و به حق شان سازماندهی می کنند که متاسفانه گاهی منجر به مشکلات اداری و قضایی برای همکاران می شود که منجر به تشدید، گستردگی و بازتولید اعتراضات می گردد.
۵-ضمن تاکید بر همه ی مطالبات پیش گفته نمایندگان استان ها در خصوص رتبه بندی معلمان و همسانسازی حقوق بازنشستگان با توجه به سابقه فعالیت وزیر محترم در صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به مشکلات مدیریتی و تهدیدات ماهیتی آن تاکید کردم با تقدم اصل پیشگیری بر درمان، پیش از آنکه تبدیل به یک کنش اعتراضی شود آن را مدیریت کرده و حق مالکانه اعضا را در صندوق تضمین نماید.

لازم به ذکر است به علت پایان یافتن سه دقیقه وقت اختصاصی به آقای صفدری صحبت هایشان ناتمام ماند و چند موضوع دیگر که یادداشت کرده بودند بیان نشد.
این نکات آورده شده است تا هم ادای دینی به همکاران شده باشد و هم تاکیدی دوباره بر مشکلات و مطالبات آنها شده باشد:
۶-افزایش دریافتی حقوق نومعلمان بطور جدی پیگیری شود تا آن عزیزان که در آستانه امر مقدس ازدواج و تشکیل خانواده هستند، دغدغه کمتری داشته باشند.
۷-وضعیت نیروهای خدماتی شاغل در مدارس و ادارات به نحوی ساماندهی شود که از مزایای رتبه بندی و همسان سازی برخوردار شوند.
۸-ترتیبی اتخاذ شود تا پرونده های هیئات تخلفات اداری برای فعالان صنفی مختومه و پرونده های قضایی آنان با مساعت و رآفت منجر به صدور احکام نشود و معلمان زندانی و معلمانی که با احکام قضایی یا هیئت تخلفات اداری وزارتخانه از تدریس محروم شده اند، با تعامل بین قوه مجریه و قوه قضائیه به ویژه با سابقه قضائی آقای رئیسی از حداکثر تسهیلات و تخفیفات برخوردار شده و به جمع خانواده، همکاران و دانش آموزان برگردند.

این گزارش حاکی است پس از بیان مشکلات توسط دیگر نمایندگان استان ها، در بخش پاسخگویی، وزیر محترم از دسته بندی مشکلات، علل و زمینه های بروز و پیشنهادات نماینده فعالان صفی خراسان شمالی  تشکر کرده و در مورد روشهای بیان مشکلات و پیگیری مطالبات عنوان فرمودند،شایسته است این راهکار با احتیاط و تآنی بیشتری بررسی شود و شورای هماهنگی و دیگر تشکل ها تلاش نمایند به منزله سیمانی بدنه معلمان را به حاکمیت و دولت نزدیک نموده و مطالبات آنان را با ساز و کاری که به زودی از طریق رابط تشکل ها در وزارتخانه فراهم می کنیم از مبادی مطمئن تر و کم هزینه تری به تصمیم گیران منتقل نمایند.