1

بیانیه سازمان معلمان ایران پیرامون درگیری های اخیر غزه

به امید تامین حق تعیین سرنوشت ملت مظلوم فلسطین

📌نزاع تاریخی و دیرینه اسرائیل و فلسطین، یکی از طولانی ترین مناقشات بشر است که حول سه گانه: باور ،خاک و خون-نژاد پرستی- شکل گرفت و متاسفانه ۷۵ سال به درازا کشیده شد . عدم التزام اسرائیل به معاهدات بین المللی و تصرف قلمرو های فلسطینی، توسعه شهرک های غیر قانونی، محاصره بلندمدت غزه، عملیاتی بنام « طوفان الاقصی» توسط حماس و ضد حمله اسرائیل با نام « انتقام از حماس» را شکل داد و اسرائیل با شلیک هزاران موشک و بمباران های متعدد و دد منشانه در نوار غزه،  بسیاری از مردم بی دفاع  را به کام مرگ کشید و هزاران نفر را زخمی و بیش از یک میلیون نفر را آواره نمود و هزاران دانش آموز و دانشجو را از ادامه تحصیل باز داشت . با کمال تاسف دولت هایی مانند امریکا ، آلمان، انگیس و فرانسه به حمایت از افراطی ترین و راست ترین ونژاد پرستانه ترین دولت تاریخ اسرائیل برخاسته و به ارسال تجهیزات نظامی پرداختند که نشانگر حمایت از اشغالگری و ادامه جنگ افروزی است.

📌سازمان معلمان ایران ، تندروی ، افراطی گری، خشونت ورزی و نژاد پرستی را از سوی هر کشور و گروهی خلاف ارزش های اخلاقی ، انسانی  و دینی  می داند و بر توجه به کودکان و زنان بعنوان آسیب پذیر ترین گروه ها تاکید دارد. و تنها راه حل منازعات بین المللی را نه جنگ و کشتار بلکه گفتگو و مذاکره و پذیرش معاهدات بین المللی و منطقه ای با مشارکت همه کشورها می داند و از همه نهادهای صلح جو و سازمان های بین المللی و حقوق بشری ، سیاستمداران ،رهبران اجتماعی و دینی و رسانه های جهانی  ونهاد های مدنی همه کشورهای جهان میخواهد تا حداکثر تلاش وهمت خود را برای برقراری آتش بس، پایان جنگ ، رفع حصر غزه وجلو گیری از قطع آب و برق و سوخت بکار گیرند وبا تاکید بر قوانین بین المللی و حقوق بشری به مذاکره بپردازند .

📌ما منطقی ترین و اصولی ترین راه حل را تشکیل دولت فلسطین متشکل از همه فلسطینیان – در داخل  و خارج-، بر اساس میثاق های بین المللی می دانیم، و تا زمانی که چنین امری محقق نشود، هیچ  دولتی در همسایگی فلسطین و همچنین دولت های  منطقه روی آرامش نخواهند دید. بر همین اساس، رهبران و دولتمردان خود را به تلاش برای دیپلماسی فعال در راستای شکل دهی اجماع منطقه ای و جهانی برای دست یابی به صلح پایدار برای منطقه و رسیدن به شرایط تضمین کننده منافع ملی توصیه می کنیم.

به امید تامین حق تعیین سرنوشت ملت مظلوم فلسطین

سازمان معلمان ایران
۲۴ مهر ۴۰۲