1

پزشکیان یکی از سه نامزد جبهه اصلاحات؛ سفره‌های مردم روز به روز کم رنگ تر می شود

برای کمک به مشارکت پرشور وارد این عرصه رقابت شدم. مشکل ما این است که سیاست های کلی مقام معظم رهبری و برنامه توسعه را کنار می گذاریم قرار بوده ایران کشور اول منطقه باشد.

برخورداری از رفاه و سلامت و امنیت غذایی یعنی سفره‌های مردم که روز به روز کم رنگ تر می شود باید مورد توجه باشد. بهره مندی از محیط زیست مطلوب یکی از اهداف برنامه توسعه بوده است.آموزش باید بر اساس عدالت می بود اما این کار را نکردیم. ایجاد فرصت های برابر از دیگر اهداف این برنامه بود .ارتباط منطقی باید با دنیا برقرار می کردیم می توانستیم در منطقه جایگاه بهتری داشته باشیم.رفع تبعیض ناروا در مناطق مختلف کشور مورد بی توجهی قرار گرفته است.قانون برنامه باید اجرا می شد.

پزشکیان در بخش پایانی سخنان خود گفت؛دو مشکل اساسی داریم یکی در درون و یکی بیرون.در درون همه بر اساس توان باید جایگاه مناسب را به دست بیاروند نه حزب و جناح.باید وحدت و انسجام داشته باشیم و بر اساس تقوا و شایستگی باید افراد انتخاب شوند.کسی که قدرت را بدست می گیرد ولی پاسخگو نیست برخلاف برنامه عمل می کند.حرکت باید بدون خطا باشد.نه اینکه عده ای پاسخگو نباشند باید با کمک انسان های دانشمند و شایسته مسائل را حل کنیم. و در بیرون باید با همسایگان و دنیا ارتباط سازنده داشته باشیم.

لینک فیلم سخنرانی در آپارات؛ https://www.aparat.com/v/uurpspu