1

بیانیه انتخاباتی سازمان معلمان ایران در حمایت از دکتر #مسعود_پزشکیان، نامزد جبهه اصلاحات ایران

به نام #ایران برای #ایرانیان

سازمان معلمان ایران در میانه #سومین دهه از فعالیت مدنی، صنفی و سیاسی خود، با عضویت موثر در جبهه اصلاحات ایران و نقش برجسته دبیرکل آن در هیئت رئیسه این جبهه، نقش‌آفرینی کرده و به پشتوانه تجربه تشکیلاتی و توانمندی اعضا و هواداران خود در عرصه سپهر عمومی، رسانه و شبکه‌های اجتماعی، در مسیر #اصلاحطلبی تحول خواهانه، تلاش مستمر داشته و دارد.

در این مسیر، #مطالبه محوری توسعه گرا و تقویت #جامعه مدنی برای تحولات بنیادین یا گذار از حکمرانی ناکارآمد، ستاره قطب نمای ما بوده و خواهد بود، و آن را در شرایط کنونی و تا اطلاع ثانوی، بهترین مسیر برای #نجات و توسعه ایران و تامین مطالبات تاریخی ایرانیان می دانیم.

بی تردید به جهت تمرکز صنفی و ترکیب صنفی اعضا و باور به نقش و اولویت #فرهنگ و فرهنگیان، بیش از حوزه های اقتصادی و سیاسی، متوجه عرصه #اجتماعی و فرهنگی بوده و هستیم؛ لذا بطور عام، عموم ملت ایران و بطور خاص، جامعه #معلمان و #دانش آموزان و #والدین آن‌ها، مخاطب ما هستند،جامعه بزرگی که نخستین و فوری‌ترین مطالبه آن‌ها، برخورداری از #نظام آموزشی_کارآمد به منظور بهره‌مندی از #کیفیت و #عدالت در نهاد آموزش و پرورش، بعنوان زیربنای توسعه، بویژه توسعه #انسانی و #اجتماعی می باشد.

در این راستا و متکی بر انتخابات مطالبه محور و با این باور که صندوق رای دست‌آورد تاریخی معاصر ما از #انقلاب مشروطه تا کنون بوده و میراثی است که باید کارکرد اصلی‌اش یعنی #آزادی، #شفافیت، #رقابت، #امنیت و #عدالت به آن بازگردانده شود، و با اتکا به تجربه جنبش‌های اخیر از #دوم خرداد ۷۶ و #جنبش_سبز ۸۸ و جنبش #زن، #زندگی، #آزادی  و سایر خرده جنبش های اجتماعی، آن را فرصتی برای تقویت الزامات نقش آفرینی‌های آینده‌نگرانه و امید‌بخش می دانیم.

تردید نداریم که انتخابات، فصلی گذرا است؛ اما مطالبه‌گری همیشه و همه جا استمرار خواهد داشت؛ چرا که دردهای مشترک ما تاریخی و چند جانبه است و هرگز جدا جدا و به این سرعت درمان نخواهد شد؛ اما #امیدبذرشکوفایی است که باید مراقب آن باشیم.

بر این اساس و با پایبندی به #تعهدمدنی و# اخلاقی خود، حمایت خود را از آقای دکتر #مسعودپزشکیان، تنها گزینه #جبهه_اصلاحات، اعلام می داریم و از تمام اعضا و هواداران خود می خواهیم در هر قالب و شکلی که مناسب می دانند، نقش خود را در این فرصت محدود ایفا نمایند.

سازمان معلمان ایران
۲۵ خرداد ۱۴۰۳ خورشیدی